Wniosek, procedura o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

  • Drukuj

 

Wniosek - wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych - DO POBRANIA - DOC

Procedura - wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych - DO POBRANIA - PDF

PROCEDURA


I. PODSTAWA PRAWNA: art. 18 4  ust. 1, 2 i 3 ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości  i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późniejszymi zmianami)
 
II. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:
    Pokój nr 2 /Sekretariat/ lub ze strony internetowej www.stryszow.pl
 
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
     Pokój nr 2 /Sekretariat/
 
IV. MIEJSCE ROZPATRZENIA SPRAWY:
      Referat Organizacyjny –pok. Nr 2, telefon    33-8797412
 
V. WYMAGANE DOKUMENTY:  

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  • Załącznik:

                          Protokół inwentaryzacyjny posiadanych zapasów napojów alkoholowych ( ilościowo-wartościowy wg cen  sprzedaży  dla  
                          poszczególnych kategorii napojów alkoholowych) podpisany przez przedsiębiorcę
 
VI. OPŁATY:  
      Wniosek i załączniki do wniosku nie podlegają opłacie skarbowej.  
      Za korzystanie z  zezwolenia:

  • 1,4 %  wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
  • 1,4 %  wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa),
  • 2,7 %  wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu.

 
VII. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:  Do 30 dni poprzez wydanie decyzji.
VIII. TRYB ODWOŁAWCZY:    
Odwołanie od wydanej decyzji  wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego* za pośrednictwem wójta, w terminie  14 dni od dnia doręczenia.
        *Odwołanie od decyzji nie podlega opłacie skarbowej.  

IX. INNE INFORMACJE:  
Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
a. likwidacja punktu sprzedaży,
b. upływ terminu ważności zezwolenia,
c. zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
d. zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
e. niezłożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania na rachunek Gminy opłaty w określonej wysokości  w ustawowych terminach.
Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.
Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż.
Zezwolenie odbiera się osobiście lub za pośrednictwem osoby posiadającej pełnomocnictwo po uiszczeniu należnej opłaty.