Procedura

  • Drukuj

 

WPIS  DO  CENTRALNEJ  EWIDENCJI  I  INFORMACJI  O  DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

I. Podstawa prawna:
Art.  14  ust.  1  ustawy  z  2  lipca  2004  r.  o  swobodzie  działalności  gospodarczej  (tekst  jednolity: 
Dz. U. z 2010 Nr 220, poz. 1447 z późniejszymi zmianami) 
 
 
II. Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Stryszowie - Referat Inwestycji i Rozwoju, I piętro, pok. nr 11
tel. (33) 879 - 74 – 12
 
III. Wymagane dokumenty:
Osoba  fizyczna  może  podjąć  działalność  gospodarczą  po  dokonaniu  zgłoszenia do  Centralnej  Ewidencji  I  Informacji  O  Działalności  Gospodarczej  (CEIDG)  prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
Zgłoszenia dokonuje się na podstawie wniosku CEIDG-1o wpis do Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej. 
Wniosek  CEIDG-1  służy  jednocześnie  do  zgłaszania  zmian  we  wpisie  do  CEIDG,  informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.

Wniosek CEIDG-1 posiada załączniki:

  • CEIDG-RD - służy do wpisywania dodatkowych rodzajów działalności gospodarczej
  • CEIDG-MW  -  służy  do  wpisywania  dodatkowych  miejsc  wykonywania  działalności gospodarczej
  • CEIDG-RB - służy do podawania informacji o rachunkach bankowych
  • CEIDG-SC - służy do określania udziału w spółkach cywilnych
  • CEIDG-PN - służy do udzielania pełnomocnictwa

 
Wniosek CEIDG-1 dla osób  fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie:

  • wnioskiem  o  wpis  do  krajowego  rejestru  urzędowego  podmiotów  gospodarki  narodowej (REGON);
  • zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP);
  • oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
  • zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników.

 
Wniosek  CEIDG-1  służy  także  do  dokonywania  aktualizacji  danych  nieobjętych  wpisem do CEIDG.        
Aby  zarejestrować  działalność  gospodarczą  jako  osoba  fizyczna  można  wybrać  jeden  z  trybów postępowania:

  • zalogować  się  do  CEIDG,  wypełnić  wniosek  on-line  i  złożyć go  elektronicznie  (osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany),
  • zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
  • bez  logowania  się  do  CEIDG,  wypełnić  wniosek  on-line,  wydrukować  i  zanieść  go  do wybranego urzędu gminy,
  • pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy 
  • gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),
  • przesłać  wniosek  listem  poleconym  do  wybranej  gminy  -  podpis  musi  być  potwierdzony notarialnie.

Więcej informacji na stronie CEIDG - LINK


IV. Opłaty:
WNIOSEK o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest  zwolniony z opłat.
 
 
V. Tryb odwoławczy:
Organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki.
Czynność Organu Gminy związana z przyjęciem wniosku, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego  i  przesłaniem  do  CEIDG  jest  czynnością  materialno-techniczną,  od  której  nie przysługuje odwołanie.